Dag 1 - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

01 Juni 2018 | Duitsland, Xanten

Dag 1
1 juni

Eindelijk is het zover, vandaag vertrekken we naar Rome. Wel op tijd want er worden zware onweersbuien met hagel en stormwinden verwacht. Wat gaat ons dit avontuur brengen, geen idee we zullen wel zien. Doel van vandaag Xanten aan de Rijn.

We trappen onze glimmende stalen rossen aan en gezellig keuvelend verlaten we ons dorpje en gaan vol goede moed op pad. De reis verloopt prima, er is weinig wind, de zon schijnt en ons humeur is uitstekend.
Rond 11. 00 uur in de buurt van Groenlo is de lucht geheel betrokken en valt de regen met bakken uit de lucht. Gelijk onze nieuwe schoenhoezen en cape aangetrokken en verder. Van onweer is gelukkig geen sprake. En de zware regen gaat over in een rustige regen en dat is aangenamer. Na de middag verdwijnt de regen en is het prima fietsweer. De fietsen glimmen echter niet meer en de sputters zitten tot op onze gezichten.
Net over de grens in Vreden een lunchpauze gehouden. Komen in Duitsland regelmatig grotere groepen “oudere” fietsers tegen en die ons hartelijk groeten. Onze volgende stop is Bocholt en daar gezellig een kop thee gedronken op de oude markt.
Om pakweg 15.30 uur ons doel bereikt en intrek genomen in Landhaus Spickerman. Een stokoude herberg waar meerdere fietsers en fietsgroepen verblijven. Buiten stonden we met een fietsgroep te kletsen en die waren natuurlijk nieuwsgierig. Ze hadden de fietsen mooi naast elkaar geparkeerd valt plotseling de meest buitenste fiets om waarna als in een dominospel alle fietsen omdonderen. Hilarisch om de reacties te zien en de worsteling om ze uit elkaar te halen.

De teutoonse inrichting van het landhaus is even wennen maar na een douche te hebben genomen en een radler in de eetzaal ziet het er allemaal weer goed uit en krijgen de vermoeide spieren rust.
De bediening is heel aardig en het voorgezette eten, wild goulash, rotkohl en spatzle smaakt uitstekend. De eerste dag is volbracht.

• 02 Juni 2018 - 20:59

Ans Schlepers :

Jammer van de regen maar zo te lezen is de eerste dag goed verlopen

• 03 Juni 2018 - 06:39

Jos Lansink:

Leuk verslag. En op naar Rome.

• 03 Juni 2018 - 07:48

Emmy Lansink :

Super leuk om jullie te volgen.