Dag 6 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

06 Juni 2018 | Duitsland, Heidelberg

Met fiets en dochter naar Rome

Woensdag 6 juni
Na een goed ontbijt in het Best Western hotel vertrokken naar Heidelberg. Het is goed warm dus we vertrekken vroeg. Het gebied waar we nu door heen moeten fietsen heet Bovenrijnvlakte. Het is een echt landbouw gebied met afwisselend veel bos en akkerbouw. Er zijn enorme velden met aardbeien, asperges en bieslook. Zodra je langs een aardbeienveld komt ruikt het zoet en langs een bieslook veld ruikt het naar soep!
Het eerste plaatsje waar we stopten heette Lorsch. Een historische plek met een heel oud klooster uit het jaar 765 waar een deel nog van staat. Het was in de Middeleeuwen een machtig cultureel centrum en ik las dat zelfs landerijen in Hattem in het bezit waren van het klooster.
De volgende halte was in Ladenbrug. Dit stadje heeft een zeer oude Middeleeuwse kern met stadsmuren, hele smalle straatjes. Je waant je in de tekeningen van Anton Pieck.
Om de dorst te lessen een pak energierijke kokoswater gekocht. Dat was geen goed idee. Het spul smaakte naar kots en eindigde dan ook subiet in de afvalbak.

We fietsen door grote bosgebieden met open stukken. De rijkdom aan natuur is goed zichtbaar. Overal zie je ooievaars rondlopen, hoor je de koekoek, en rennen zomaar 3 jonge vosjes over het fietspad. Helaas zijn de fietspaden niet overal goed onderhouden en hoop je dat je zonder schade de tocht kan voortzetten.

Veel te vroeg aangekomen in Heidelberg, het in een historisch gevestigde hotel gaat pas om 16.00 uur open, zoeken we verkoeling op een terras met een huis gemaakte limonade en een radler.

We zijn nu 6 dagen onderweg en hebben hiermee een kwart van de tocht volbracht. Met zo’n 500 kilometer achter de pedalen nog zo’n 1500 kilometer te gaan. Morgen verlaten we het Rijngebied definitief en volgen dan het stroomgebied van de Neckar. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet. Maar eerst vanavond de historische binnenstad bezoeken.