Dag 10 - Reisverslag uit Eresing, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Eresing, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

10 Juni 2018 | Duitsland, Eresing

Met fiets en dochter naar Rome

Zondag 10 juni

Heerlijk ontbeten en weer vroeg vertrokken. Met als reisdoel: Eresing. We schoten lekker op en om 11.00 uur kwamen we aan in Augsburg. Een best wel grote stad (ruim 280.000 inwoners) met vele kerken. Augsburg is een hele oude stad die al beschreven wordt in Romeinse aantekeningen van voor Christus. Het is dus een van de oudste steden van Duitsland samen met Trier langs de Moesel. Op een terras in een stadspark een radler en een mineraalwater gedronken. De temperatuur bedroeg alweer ruim 30 graden Celsius. Vervolgens onze weg vervolgd door een enorm uitgestrekt park ten zuiden van Augsburg. Heerlijk in de schaduw fietsend. Na dit gebied kwam een natuurgebied waar we over gravel paden verder fietsten. Onze navigatie leidde ons over deze paden zonder er rekening mee te houden dat we militaire terreinen op reden. Zodat we vast liepen tegen omheiningen en behoorlijke omwegen moesten maken. En helaas, weer een lekke voorband. Er dreigde weer een onweer en we stonden midden op een militair vliegveld, zo kwetsbaar als maar mogelijk. Snel beschutting gezocht in een oude boerenschuur en daar de band geplakt. We konden na de band geplakt te hebben nog net een tankstation bereiken om te schuilen. Het noodweer sloeg toe. Het was niet verantwoord om verder te gaan dus de bui afgewacht. Intussen was Anita met de auto aangekomen in Eresing op onze locatie. Nadat de bui over was zijn wij op de fiets gestapt en kwamen rond 15.30 uur aan in Eresing. Een bijzonder moment om elkaar weer te zien op een locatie zo ver van huis. Gezellig een drankje gedronken en een hapje gegeten. Om 18.00 uur is Anita met de auto vertrokken naar Garmisch-Partenkirchen want daar hebben we afgesproken om samen de reis voort te zetten.
En hoe gaat dat nu na al die dagen fietsen?
We zijn nu 10 dagen aan het fietsen en hebben een dagelijkse routine ontwikkeld. Zodra we in een hotel arriveren gaan we douchen, gooien onze gedragen kleding op de douchevloer en stampen deze schoon tijdens het douchen. Vervolgens hangen we de hele kamer vol met natte kleding op elk plekje waar het maar mogelijk is. ’s Avonds liggen we om pakweg 22.00 uur in bed en slapen we ontzettend vast tot ’s morgen 06.00 uur, klaar wakker. We beginnen dan met alle uitgestalde kleding weer in te pakken voor zover die droog zijn. En vanaf 07.00 uur zitten we te wachten tot we aan het ontbijt kunnen.

• 11 Juni 2018 - 05:47

Andre:

Na het weekend alle reisverslagen weer gelezen luitjes... een hoop sooris, maar ik merk dat het bij jullie de pret niet gaat drukken... doorgaan maar weer. Groet