Dag 4 - Reisverslag uit Sankt Goar, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Sankt Goar, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

04 Juni 2018 | Duitsland, Sankt Goar

Met fiets en dochter naar Rome.

Maandag 4 juni
De rit van vandaag sluit exact aan op het reisboekje van Reitma’s route naar Rome die vanuit Nederland ook hier bij Remagen aan de Rijn verder gaat. Onze hele reisbestemming is op basis van deze route gepland.
Vandaag gaat de route langs de Rijn via Koblenz naar Sankt Goar waar ook de bekende Loreley is. Het moet gezegd worden, de route langs de Rijn op mooie fietspaden en boulevards is simpelweg schitterend. Fantastische vergezichten die bij elke bocht van de Rijn veranderen. De Rijn snijdt zich hier diep door het landschap omgeven door heuvels met bossen en op de zuidhellingen vele druiventerrassen.
In Koblenz een pauze ingelast voor een kop thee en op de uitkijkplek gezeten waar de Moezel en de Rijn samenkomen. Om pakweg 14.30 uur ingecheckt in het Rheinhotel te Sankt Goar. Een leuk hotel met een mooie schone en moderne kamer.
St. Goar dankt zijn naam aan een pater die heeeeel lang geleden (500 na christus) de schepen persoonlijk begeleide langs de gevaarlijke stroomversnellingen bij de Loreley. De naam Loreley is gebaseerd op een legende waarin een schipper op de rotsen liep omdat hij slechts oog had voor een schone maagd die haar gouden haren kamde op de oever. Dat is niks nieuws want dat overkomt tegenwoordig menig mannelijk testeron geladen sukkel met de auto.
Tot nu toe hebben de fietsen ons nog keurig ondersteund. Het enige voorval is dat het twee keer noodzakelijk was de ketting van Michelle’s fiets er weer op te zetten. Wat wel om scherpte vraagt tijdens het fietsen is het vele glas dat achteloos langs de weg wordt gegooid. Een keer moest ik vol op de rem vanwege de glasscherven met als gevolg dat Michelle tegen mij aanbotste en wij vervolgens op de grond lagen. Gelukkig zonder schade, afkloppen was voldoende.

• 04 Juni 2018 - 20:52

Ans:

Mooi geschreven Henk. Goede voortzetting en groetjes aan Michelle ook van Jan

• 05 Juni 2018 - 04:29

Jos Lansink:

Warum ist es am Rhein so Schon. Goed op koers en het weer was deze dag weer goed lees ik. Henk en Michelle succes.

• 05 Juni 2018 - 06:19

André:

Wein, Weib und gesang heisst es im Falz....

• 05 Juni 2018 - 09:15

Jos Jogems:

Hallo Henk en Michelle,
    Wat leuk om ook jullie reisverhaal te volgen. Er zijn nu twee collega's van Vechtstromen op weg naar Rome en beide zijn te volgen via het internet. Veel plezier en succes. Ik fiets tijdens het lezen van jullie avontuur in gedachten mee.