Dag 7 - Reisverslag uit Neuenstadt am Kocher, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Neuenstadt am Kocher, Duitsland van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

07 Juni 2018 | Duitsland, Neuenstadt am Kocher

Met fiets en dochter naar Rome

Donderdag 7 juni

Vandaag fietsen we stroomopwaarts van de Neckar, richting Zuidoosten naar Neuenstadt am Kocher.

Het eerste deel van de Neckar ligt ingesloten door bergen en naarmate we verder stroomopwaarts fietsen wordt het landschap opener. Ook hier vele burchten en vestingen op de bergtoppen. De Neckar is een gestuwde rivier. Bij elke stuw is ook een sluis gebouwd. Misschien is dat de reden dat je niet zo veel scheepvaart ziet. We hebben een schutting van een schip bij een sluis bekeken. Het hoogteverschil was zeker 5 meter want het schip verdween volledig onder de sluiswand. Het schutten duurde zeker 5 minuten.
De Neckar ligt in de deelstaat Baden Württemberg. Wat ook opvalt is het onderscheid tussen de deelstaat Baden Württemberg en de deelstaat Nordrein-Westfalen. De huizen zijn mooier, de dorpen en steden zijn schoner en je ziet ontzettend veel dure Duitse automerken. Zelfs sommige kantoren zijn glazen paleisjes. Baden Württemberg is dan ook de rijkste deelstaat van Duitsland.

Bij Bad Friedrichshall verlaten we de Neckar en gaan stroomopwaarts de Kocher. Het fietspad loopt parallel aan dit riviertje en is volledig ingesloten door bomen. Heerlijk koel tijdens deze ontzettende hete dag. Het dal van het riviertje wordt steeds breder en zomaar rijden we met de fiets een vliegveld op. Geen kip te zien maar er staat een heel oud vliegtuig, afgeschermd met een lintje. Die hebben we van dichtbij wel even bekeken.

Om 16.00 uur arriveren we in Neuenstadt am Kocher. Leuk plaatsje met een stadspoort. Bij een ijssalon een radler en een ice tea gedronken om de tijd tot 17.00 uur te overbruggen. Inchecken kon namelijk vanaf die tijd. Het hotel is een oud stationshuis met een monumentale status. Heel gezellig en fijn personeel. Een verademing ten opzichte van het hotel in Riedstadt. We hebben een kamer bovenin die de oude sfeer uitademt.

• 08 Juni 2018 - 06:32

Andre:

Aha... dure automerken.
    Die zien we hier op de parkeerplaats af en toe ook Henk.
    Maar ehh.... Baden Wuertenberg is de moeite waard lees ik...

• 08 Juni 2018 - 19:03

Rene En Marjo:

Al weer een week op pad, wat gaat het snel. Fijn dat alles goed verloopt. Veel succes en plezier verder. Wij blijven jullie volgen.