Dag 12 - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Michelle`` Lansink - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Michelle``

12 Juni 2018 | Oostenrijk, Stams

Met fiets en dochter naar Rome

Dinsdag 12 juni

Vanmorgen vroeg gestart na een goed ontbijt. Het vrouwtje wat ons bediende was bijzonder aardig, kletste aan een stuk door en bood ons zelf een prosecco aan. Toch maar niet gedaan.
Doel is om via het plaatsje Mittenwald Duitsland uit te rijden en tussen het Wettersteingebirge en het Karwendelgebirge door en via de plaats Telfs naar ons reisdoel Stams te fietsen.
De fietsen zijn goed nagekeken en de meeste bagage neemt Anita nu mee in de auto. En dat voel je, het fietst een stuk fijner en dat past om vandaag de eerste bergetappe te nemen. Na pakweg 1000 kilometer gereden zijn onze benen gewend aan het trappen en valt ons het bergop fietsen 100 % mee. Direct na het verlaten van Garmisch Partenkirchen gaat het namelijk met 5% omhoog.

Aangekomen in het vioolbouwersdorp Mittenwald zijn we onder de indruk van de prachtige muurschilderingen op de woningen. Het is er druk en gezellig. Snel een paar broodjes gekocht bij de bakker. Direct na het verlaten van Mittenwald fietsen we over een alp tussen vele koeien door, begeleid door koeienbellen. We maken hier niet alleen foto ‘s maar ook filmpjes die we helaas niet kwijt kunnen op de site.

De laatste steile klim is voor Seefeld waar we volledig verrast worden door een stevige regenbui. Gauw regenkleding aan en in Seefeld de bui afgewacht waar Anita ons verwelkomde op een terras.

Vanaf Seefeld ging het bergafwaarts waarbij Michelle helder gemaakt moest worden dat 50 kilometer per uur echt het maximum is. Zij ging ruim 60 kilometer per uur en dat is echt te snel voor een fiets. We waren binnen no time in Stams, gelegen langs de Inn in het Ötztal.
Het dorp wordt al op afstand zichtbaar gedomineerd door een groot Cisterciënzer klooster. De abdij is heel bekend bij de Tirolers omdat hier verschillende van hun vorsten begraven liggen. Het lijkt een op een verkleinde versie van de abdij in Melk.
Vanuit ons verblijf hoger op de berg hebben we een prachtig uitzicht over het dorp en de abdij. Een mooie afsluiting van een geslaagde dag. De helft van de reis zit er op, de eerste twee dagen nog bergetappes te gaan.

• 12 Juni 2018 - 18:51

Raymond:

Hi Michelle en Henk!
    Super leuk om jullie te volgen.
    Suc6 komende dagen